BIBLIOTECA SCOLII GIMNAZIALE AVRAM IANCU COVASNA-VOINESTI
email: biblioteca.scolii.noastre@gmail.com

joi, 8 mai 2014

Rezultate concurs

Concursul DE CE CITESC? IMPORTANTA CARTII IN VIATA MEA  si-a desemnat castigatorii.
Concursul adresat elevilor a fost castigat de Lupascu Ana Maria, din clasa a V-a A. Diplome de participare primesc si Baczo Adrian, Arteni Elena, Tupea Cristian si Burnichi Debora, toti din clasa a VII-a A.

Daca va aduceti aminte, concursul nostru s-a adresat si parintilor. Astfel, le multumim doamnelor Bocîrnea Mirela si Tiba Genoveva, mamele elevelor Bocîrnea Andrada si Tiba Briana, care au avut amabilitatea sa-si rapeasca din timpul lor si sa ne impartaseasca parerea lor despre importanta cartilor in viata oamenilor.

Toti elevii mentionati sunt asteptati la biblioteca, pentru a-si ridica premiile si diplomele de participare. Am fost sprijiniti in aceasta activitate de catre Asociatia Cultural Crestina Justinian Teculescu, careia ii multumim!

Pana atunci, va lasam in compania gandurilor asternute pe hartie de catre doamna Tiba Genoveva, careia ii multumim pentru ca a participat la concursul nostru. Intr-una din zilele urmatoare, va vom arata si ce ne-a scris doamna Mirela Bocîrnea, care, de asemenea, merita multumirile noastre.



MOTTO;

„ Nu e alta mai frumoasă şi de folos în toată viaţa omului  decât cititul cărţilor”

( Miron Costin)



Încă din cele mai vechi timpuri, oamenii au aşternut amintirile şi experienţele de viaţă pe filele cărţilor. Adesea, mi-amintesc cum bunicul, la ceas de seară, îmi istorisea cu o caldă lumină-n priviri despre trecutul strămoşilor noştri, apoi  îmi arăta filele- ngălbenite de vreme pe care şedeau misterioasele buchii.

Era fascinant să simţi cum călătoreşti în timp precum în basme. Primele cărţi citite erau cele mai preţioase comori. Când le deschideam, mirosul cernelii ce-mi pătrundea-n împărăţia mea interioară, mă-ndemna să călătoresc în lumi neştiute, uitând de orele ce se scurgeau pe nesimţite. Prin ele am înţeles că viaţa ne oferă şi bucurii, dar şi încercări.

De asemenea, tot ele mi-au arătat că iubirea de frumos şi respectul faţă de lege sunt călăuze sigure în viaţă. Dragele mele prietene, cărţile, m-au învăţat să cânt, m-au învăţat să iert, să fiu miloasă, temerară, să trec mai uşor peste greutăţile vieţii, să comunic cu semenii şi să înţeleg cum a creat Dumnezeu viaţa, natura, universul.

Uneori, aflându-mă în faţa maiestoaselor rafturi pe care tronau coloratele cărţi, reflectam la:

- Cum ar fi viaţa fără cărţi?

Sufletu-mi răspundea;

-Tristă şi foarte săracă.

Da, prin cărţi, omul trăieşte o altă viaţă, se bucură de frumuseţile şi bogăţiile descrise şi-nvaţă ce-i de folos existenţei sale. Aceşti profesori tăcuţi sunt adevărate daruri  divine ce-aşteaptă cuminţi să fie dezmierdate cu ochii, minţile şi inimile cititorilor.



Carte, cinste cui te-a scris!



UPDATE:
Castigatorii si-au primit premiile!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va asteptam parerile, sugestiile, gandurile bune!